امروزه تحولات محيطي و تغيير در شاخصهاي ارزيابي عملكرد بنگاهها هر چه بيشتر روشهاي سنتي ارزشگذاري بنگاهها و ثروت ايجاد شده بوسيله آنها را به چالش ميكشد. ارزش بازاري بسياري از بنگاهها بهيچوجه با جريان نسبي درآمد و دارائيهاي ملموس آنها متناسب نميباشد. يكي از علل عمده چنين تغييراتي، افزايش نقش و جايگاه "دارائيهاي استراتژيك" در بنگاههاست. بدين جهت امروزه و در عصر اطلاعات، دانش بازار بعنوان يك قابليت استراتژيك ايجادكننده دارائيهاي ناملموس در سطح مديريت ارشد بنگاهها مورد توجه قرار گرفته است. زيرا :مهمترين مسئله پيش روي هر بنگاهي عبارتست از درك شرايط و انطباق سريع با تغييرات بازار يعني جهاني شدن، رقابت جديد، افزايش انتظارات مشتري و تأثير انقلاب اطلاعات بر شيوه بازاريابي بنگاهها، در نتيجه بازاريابي استراتژيك به جاي مهارت توليد، وظيفه اصلي ايجاد مزيت متمايز كننده را بر عهده گرفته است. عملكرد بازاريابي بعنوان منبع بنيادين ارزش سهامداران تعريف ميشود. زيرا فرصت بنگاهها براي ايجاد نقدينگي قبل از هر چيز به توانائي آنها در ايجاد مزيت رقابتي، كه به آنها اجازه جذب و نگهداري مشتري را ميدهد، بستگي دارد. فقدان نگرش بازاريابی استراتژيك در مديريت ارشد بنگاهها، آنها را از شناخت تغييرات راهبردي رقبا و مشتريان محروم ساخته و در نتيجه فرصتهاي جديد بازار و تهديدات با سرعت كافي مورد توجه قرار نميگيرند. عدم تمركز مديران ارشد بر مشتري و بازار، به معني اشتغال مديران با مسائل كوتاه مدت بودجه به جاي تصميمات راهبردي است. بطوريكه در زمان بروز مشكلات، راه حلهاي كاهش هزينه به جاي نوآوری مورد توجه قرارميگيرد. راه حلهائي كه در بلند مدت، با راهبردهاي واقعي ايجاد ارزش در تناقص ميباشد. با توجه به اين ضرورتها دوره بازاريابي استراتژيك بمنظور پاسخگوئي به اين نياز با هدف زير طراحي و پيشنهاد ميگردد. مخاطبین دوره
از آنجا كه آشنايي و اعتقاد به نگرش مشتري محوري ضرورت اوليه براي ايجاد تحول و تغيير در بنگاههاي هزاره سوم و موفقيت در بازار جهاني ميباشد، مخاطبين اين دوره شامل:
مديران ارشد
مديران مياني و كارشناسان ارشد بنگاههاي توليدي و خدماتي ميباشد
هدف دوره
دوره عالي MBA- بازاريابي استراتژيك، فرصت مطالعه مباحث جديد مطرح در بازاريابي را از منظر استراتژيك در شرايط متحول محيطي در هزاره سوم براي مديران بنگاهها فراهم ميسازد.
هدف از اين دوره، آموزش مديراني است كه از توانائي و مهارت لازم در بكارگيري قابليتهاي بازاريابي جهت ايجاد ارزش براي مشتريان و ديگر ذينفعان بنگاه در بازارهاي داخلي و بينالمللي برخوردار ميباشند. با توجه به تشديد رقابت در بازارهاي جهاني امروزه مديران بنگاهها بايد با امكانات جديد جهت ايجاد مزيت متمايز كننده در بازار آشنا گردند. بطور مثال مديران بايد به ضرورت خلق، نگهداري، تقويت و محافظت از برند بعنوان يك عامل ايجاد مزيت متمايز كننده پي برده و در جهت ايجاد يك برند موفق تلاش نمايند. آشنائي با كليه مباحث جديد مطرح در چارچوب آميختههاي بازاريابي، در بستر بازار جهاني از ديگر اهداف كلان اين دوره ميباشد كه اميد است ابزار لازم را جهت پيادهسازي استراتژيهاي بازاريابي در اختياز مخاطبين قرار دهد.
محتوای دوره
بمنظور تحقق اهداف عاليMBA- بازاريابي استراتژيك بر اساس ارائه مجموعهای از دروس عمومی در مديريت استراتژيک و دروس تخصصی در بازاريابي در دو سطح به شرح زير طراحي شده است. دروس پايه (15 واحد) شامل دروس عمومي در مديريت استراتژيك است كه با توجه به سابقه تحصيلي متفاوت شركت كنندگان امكان ايجاد هماهنگي در آشنائي شركتكنندگان با مباحث نظري و تخصصي را فراهم ميسازد. دروس اختصاصي (21 واحد) به مباحث مطرح در بازاريابي از منظر استراتژيك اختصاص يافته است. اميد است در پايان اين دوره از قابليت لازم جهت تجزيه و تحليل شرايط محيطي، شناخت فرصتها و تبديل آن به فرصت در داخل بنگاه بر اساس تبيين مزيتهاي متمايز كننده بنگاه در شرايط جديد رقابت جهاني و بكارگيري كليه مهارتهاي بازاريابي برخوردار گردند.
شرایط شرکت کنندگان
1. دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي 2. پذیرش در مصاحبه ورودي
مدت دوره دو سال
گواهینامه
مدرك اين دوره، از سوي سازمان مديريت صنعتي صادر و در سطح كارشناسي ارشد ارزيابي مي گردد. زمان برگزاری کلاسها
در تنظیم برنامه آموزشی این دوره سعی خواهد شد برنامه ها در روزهای پایانی هفته و یا ساعات غیر اداری روزهای هفته ارائه شود.
شهریه دوره
108،000،000 ریال
شهریه هر ترم حداکثر در سه مرحله در طول ترم مطابق با مقررات مالی اخذ می گردد .