ایجاد زمینه جهت رویکرد استراتژیک به مسئله بازاریابی و حضور در بازارهای بینالمللی، این درس به عنوان چارچوبی جهت یکپارچی سایر دروس این مجموعه اختیاری در نظر گرفته شده است.
سرفصل مطالب
اهمیت رویکرد استراتژیک به بازاریابی- رابطه استراتژی بنگاه و استراتژی بازاریابی
فرآیند برنامهریزی استراتژی بازاریابی
تحلیل موقعیت: چگونگی تقسیم بازار- تحلیل منحنی عمر کالا- جایگاه محصول در بازار
نقش و شیوههای قیمتگذاری محصول
انتخاب استراتژیها: استراتژیهای محصول- بازار، استراتژی نوآوری، استراتژی کالای جدید
ساختار توزیع و سیستم توزیع فیزیکی
ترفیع و ترویج محصول- چگونگی ارتباطات بازاریابی
اجرای طرحهای استراتژیک و الزامات سازمانی آن
نکات قابل توجه در بازار بینالمللی
منابع و مراجع
گزیدهای از کتب زیر توام با مقالات مرتبط با درس:
"Strategic Industrial Marketing" Peter M.Chisnal. Prentice Hall. 1989.