دوره مربوطه : دوره EMBA - مدیریت اجرایی تعداد واحد : 2.0
نوع درس : نظری
گروه درس :اختیاری
پیشنیاز :اصول بازاریابی
محتوای دوره
هدف
آشنائی عملی با مسائل موسسات صنعتی و خدماتی کشور در زمینه بازاریابی بینالمللی و مدیریت صادرات و چگونگی چارهجوئی برای مسائل مذکور.
سرفصل مطالب
در این درس مسائل مربوط به بازاریابی بینالمللی، نقش مناطق آزاد تجاری در صادرات، و استراتژیهای عملی موسسات صنعتی و خدماتی کشور در زمینه بازاریابی بینالمللی و صادرات با گردآوری اطلاعات و تدوین قضایای عینی (Cases) از طریق پژوهشهای مستقیم شرکتکنندگان، استفاده از پژوهشهای قبلی در این زمینه یا تشکیل میزگرد با مدیران سازمانهای صادرکننده مورد نقد و بررسی قرار میگیرد. انتظار میرود این روش زمینه را برای نشان دادن نارسائیهای احتمالی الگوهای نظری نیز هموار کند.
منابع و مراجع
گزیدهای از کتب زیر توام با مقالات مرتبط با درس:
1. بازاریابی بینالمللی، کوهر ترجمه دکتر رحیمی موقر 1370
2. "International Business & Multinational Enterprises" Stephan H. Kenneth Irwin 1989. 3. "Global Marketing Management" Warren JJ. Keegan Prentice Hall 1991