دوره مدیریت تحول استراتژیک دوره ای است که با هدف ایجاد نگرش جامع و بلندمدت به مسائل مدیریت بنگاهها طراحی شده است. این دوره مدیران بنگاههای اقتصادی یا سازمانهای دولتی را که به تنهایی و یا به طور سیستمی مسئولیت اتخاذ تصمیمهای راهبردی را برعهده دارند و یا برای پذیرش این مسئولیت درآینده آماده میشوند، به مجموعهای از دانش عملی و نظری مجهز میسازد که آنها را برای رویارویی با شرایط متحول و متغیر محیطی آماده خواهد ساخت.
هدف دوره
ارائه مفاهیم، تئوریها و فنون جدید مدیریت استراتژیک با توجه به فضای فعالیت مدیران و موسسات ، ترغیب تفکر استراتژیک در بین مدیران و کمک به آنان در دستیابی به دورنمایی واقع بینانه از آینده سازمان خود.
ایجاد طرح ذهنی در میان مدیران که از طریق آن بتوانند کنش و واکنش های میان عوامل محیطی را از یک سو و عوامل داخلی را از سوی دیگر ترسیم کنند.
محتوای دوره
تفکر سیستمی
رهبری استراتژیک تحول سازمانی
مدیریت استراتژیک
مدیریت استراتژیک منابع مالی
مدیریت استراتژیک بازار
مدیریت استراتژیک منابع انسانی
تحلیل محیط کسب و کار در ایران
کنترل استراتژیک (ارزیابی متوازن)
مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات
روش تدریس
با توجه به تجربیات و تحصیلات مدیران شرکت کننده در دوره و نیازهای آموزشی مشترک آنان, کوشش شده است تا گرایش اصلی دوره بسوی "مباحث کاربردی" باشد و در ضمن "مفاهیم نظری" نیز در حد امکان مطرح گردد. روش تدریس تلفیقی از آموزشهای نظری, بحث و تبادل نظر گروهی, طرح قضایای مدیریتی و مسایل سازمانی در گروه های کوچک,و تمرینات مختلف در مورد مسایل و مشکلات موسسات خواهد بود.
شرایط شرکت کنندگان
دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس
تایید مرکزآموزش سازمان مدیریت صنعتی باتوجه به ویژگیها و جایگاه شغلی داوطلب
گواهینامه
درپایان دوره به شرکت کنندگانی که ساعات حضورآنها درجلسات درس بیش از 75درصد کل ساعات دوره باشد ، گواهینامه تخصصی پایان دوره اعطاء خواهد شد .
ارزیابی و قضاوت میزان یادگیری دانشجویان براساس آزمون طی دوره، کارگروهی و پروژه هایی است که از طرف استاد تعیین میگردد.