امروزه خدمات نقشي اساسي و غيرقابل انكار در اقتصاد جهان ايفا مي كند، به طوري كه هيچ اقتصادي نمي تواند بدون زيرساخت هايي كه خدمات در قالب حمل و نقل و ارتباطات ارائه مي دهد به وظيفه خود عمل نمايد. از طرفي هيچ اقتصادي نمي تواند بدون خدمات عمومي نظير آموزش و بهداشت به حيات خود ادامه دهد به گونه اي كه امروزه شاخص هاي مرتبط با سطح آموزش و بهداشت از مهم ترين شاخص هاي ارزيابي ميزان توسعه يافتگي كشور ها شده است. هم چنين خدمات سهم به سزايي از اشتغال نيروي كار را به خود اختصاص داده است. وقتي از يك جامعه صنعتي به سوي جوامع صنعتي و فراصنعتي و اطلاعاتي حركت مي كنيم ، نقش و اهميت خدمات در اقتصاد به صورت نمايان تري ظاهر مي گردد.
موارد فوق و رشد سريع سازمان هاي خدماتي در حوزه هاي بهداشت، آموزش، اطلاعات و ارتباطات، بيمه ، بانك ، خدمات پس از فروش و ... در كشور ما ، باعث شده تا مديران واحدهاي خدماتي به منظور حفظ و ارتقاء موقعيت شركت هاي خود در بازارهاي رقابتي، اشتياق بيشتري نسبت به يادگيري و به كار بستن فنون مطرح در مديريت خدمات از خود نشان دهند.
سازمان مديريت صنعتي در راستاي رسالت كمك به توسعه ظرفيت مديريت در كشور ، دوره مديريت واحدهاي خدماتي را در جهت پاسخگويي به نياز مديران و كارشناسان ارشد اين واحدها طراحي نموده است.
هدف دوره
اين دوره يكي از جديدترين مباحث مديريت عمليات را كه تا به حال در كشور ما كمتر به آن پرداخته شده است، مطرح مي نمايد. مديران و كارشناسان واحدهاي خدماتي ضمن شركت در اين دوره با اصول، مباني و تكنيك هاي نوين مديريت خدمات آشنا مي گردند .
محتوای دوره
اصول و مباني مديريت خدمات
مدل هاي مورد استفاده در ارزيابي كيفيت خدمات
مديريت منابع انساني در سازمان هاي خدماتي
مباني زنجيره تأمين خدمات
مديريت ظرفيت خدمات
مديريت عملكرد در سازمان هاي خدماتي
مباني خدمات الكترونيك ( e-services)
كارگاه هم انديشي انتقال تجربه
روش تدریس
با توجه به تجربیات و تحصیلات مدیران شرکت کننده در دوره و نیازهای آموزشی مشترک آنان، کوشش شده است تا گرایش اصلی دوره بسوی "مباحث کاربردی" باشد و در ضمن "مفاهیم نظری" نیز در حد نياز مطرح گردد. روش تدریس تركيب متنوعي از شيوه هاي ارائه نظير سخنراني، كار گروهي، مطالعه موردي (Case Study) ، نمايش فيلم ، بحث و تبادل نظر و كارگاه هاي هم انديشي مي باشد. بازديد از يكي از شركت هاي موفق خدماتي و مذاكره با مديران آنها و برگزاري يك جلسه هم انديشي در خصوص انتقال تجربه با رهبران موفق يكي از سازمان هاي خدماتي پيشرو نيز در برنامه دوره پيش بيني شده است.
شرایط شرکتکنندگان
دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس
گواهینامه
در پایان دوره به شرکت کنندگانی که ساعات حضور آنها درجلسات درس بیش از 75 درصدکل ساعات دوره باشد، گواهینامه تخصصی پایان دوره اعطاء خواهد شد.
ارزیابی و قضاوت میزان یادگیری دانشجویان براساس آزمون طی دوره، کارگروهی و پروژههایی است که از طرف استاد تعیین میگردد.