ایجاد و تقویت روحیه تحقیق باوری، بالا بردن توان تجزیه و تحلیل مسائل بازاریابی و صادارت و نشان دادن راههای دستیابی به اطلاعات حیاتی جهت برنامهریزی استراتژیک در زمینه بازاریابی و صادرات
سرفصل مطالب
نقش تحقیقات بازاریابی در تنظیم استراتژی بازاریابی
فرآیند و دیدگاههای تحقیق، نمونهای از طرح تحقیق در زمینه بازاریابی
سازماندهی برای تحقیقات بازاریابی
دامنه تحقیقات بازاریابی: تحقیق درباره کالاها و خطوط تولیدی، درباره دامنة قیمت، درباره سیستم توزیع، درباره چگونگی ترفیع و ترویج کالا، درباره بازار و مصرفکنندگان و درباره فروش
منابع اطلاعات: منابع اولیه- منابع ثانویه داخلی و خارجی
روشهای گردآوری اطلاعات: مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه
تجزیه و تحلیل و نتیجهگیری از اطلاعات و تهیه گزارش
مسائل تحقیقات بازاریابی در ایران
منابع و مراجع
گزیدهای از کتب زیر توام با مقالات مرتبط با درس:
1- تحقیقات بازاریابی، دکتر ابراهیمی، دکتر روستا، دکتر ونوس، انتشارات سمت (درحال انتشار)
2- International Marketing Research, Susan P. Douglas & C. Samuel Craig, Prentice Hall 1989.
3- Consumer Behavior Leon G.Schiffman & Leslie L. Kanuk, Prentice Hall 1993