از آنجایی که امروزه مدیران درگیر مسائل متفاوت درون و برون سازمانی می باشند، لذا لازم است در کنار خود بازوهایی اجرایی و مورد اطمینان داشته باشند، تا بتوانند با استفاده از مهارتهای تکنیکی و رفتارهای آنان، به وظایف اساسی خود در مطلوبترین زمان تحقق بخشند. دستیابی به این امر، در گرو وجود رئیس دفتری است که بتواند با استفاده از دانش و تجربیات خود و با به کارگیری مدیریت بر زمان، مدیر زیربط را در این امر یاری نموده و تحقق وظایف محوله به ایشان را عملی کند.
محتوای دوره
شناخت نقش رئیس دفتر
سازمان، مدیریت و مدیر
آگاهی از انتظارات و توقعات مدیران از روسای دفاتر خود
روابط اداری و ارتباطات
فرآیند استفاده از تلفن
سرپرستی و مدیریت بر زمان
آشنایی با سیستمهای گردش،پی گیری و بایگانی مکاتبات
عملیات اداری رئیس دفتر
بر این اساس، روسای دفاتر با فراگیری مطالب ارائه شده، امکان کاربری بهینه از اطلاعات عمومی و غیرتخصصی را کسب نموده و در نتیجه، با امکان بهرهوری مناسب از زمان، اشتغال مدیران را به ترتیبی فراهم میآورند که آنان بتوانند در کوتاهترین فاصله زمانی، امورات اساسی و بنیانی ناظر بر ماموریتهای شرکت را تحقق بخشند.
گواهینامه
درپایان دوره به شرکت کنندگانی که ساعات حضورآنها درجلسات درس بیش از 75درصد کل ساعات دوره باشد، گواهینامه پایان دوره اعطاء خواهد شد.
ارزیابی و قضاوت میزان یادگیری دانشجویان براساس آزمون طی دوره، کارگروهی و پروژه هایی است که از طرف استادان دوره تعیین میگردد.