عنوان دوره: دوره پرورش و توان افزایی مدیران مراكز تحقیقات و نوآوری واحدهای تولیدی
هدف دوره
هدف از اجرای این دوره پرورش مدیران تحقیق و توسعه در بنگاههای اقتصادی و سازمانهای صنعتی است.
این دوره با هدف کمک به افزایش بهرهبرداری اقتصادی از فعالیتهای تحقیقات و نوآوری از طریق کاهش فاصله زمانی تکوین ایده تا فروش محصول و ایجاد همبستگی و یکپارچگی میان سه فعالیت اصلی طراحی، ساخت و بازاریابی و فروش و افزایش کیفیت و بهرهوری در واحدهای تحقیقاتی برگزار میگردد .
محتوای دوره
نگاهی بر مفاهیم و تعاریف تحقیق و توسعه و بررسی سیر تحولات آن
بازآموزی مفاهیم و اصول مدیریت عمومی
مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی در مراکز تحقیقاتی واحدهای تولیدی
مدیریت کیفیت در مراکز تحقیقات و نوآوری
مدیریت استراتژیک در مراکز تحقیقات و نوآوری
مدیریت بازار و بازاریابی محصولات مراکز تحقیقات و نوآوری
نگرشی تفصیلی بر طراحی محصول ( از ایده تا فروش)
مطالعات امکان سنجی طرح های مراکز تحقیقات و نوآوری
کارگاه تکنیکهای خلاقیت برای کمک به حل مسائل واحدهای تحقیقاتی
برنامهریزی و مدیریت پروژههای تحقیقاتی و نرم افزارهای مربوطه
مدیریت انتقال تکنولوژی
موردکاوی یکی از مراکز تحقیق و توسعه
روش تدریس
با توجه به تجربیات و تحصیلات مدیران شرکت کننده در دوره و نیازهای آموزشی مشترک آنان, کوشش شده است تا گرایش اصلی دوره بسوی "مباحث کاربردی" باشد و در ضمن "مفاهیم نظری" نیز در حد امکان مطرح گردد. روش تدریس تلفیقی از آموزشهای نظری, بحث و تبادل نظر گروهی, طرح قضایای مدیریتی و مسایل سازمانی در گروه های کوچک,و تمرینات مختلف در مورد مسایل و مشکلات موسسات خواهد بود.
شرایط شرکتکنندگان
دارا بودن مدرک لیسانس و سه سال سابقه كار مدیریت
گواهینامه درپایان دوره به شركت كنندگانی كه ساعات حضور آنها درجلسات درس بیش از 75 درصد كل ساعات دوره باشد، گواهینامه تخصصی پایان دوره اعطاء خواهد شد .
ارزیابی و قضاوت میزان یادگیری دانشجویان براساس آزمون طی دوره، كارگروهی و پروژههایی است كه از طرف استاد تعیین میگردد .
مدت دوره
250 ساعت /50 جلسه دوره به صورت نیم روز در هفته واقع در مركز آموزش سازمان مدیریت صنعتی برگزار میگردد.