با گسترش و پيشرفت روند جهاني شدن، ادامه ايفاي نقش و حيات هولدينگها، سازمانها و شركتهاي صنعتي، اقتصادي و بازرگاني و موسسات وابسته به آنها موكول به آن است كه در داخل اين منظومه جهاني قرار گيرند و لازمه اين مهم، برقراري ارتباط گسترده و عميق بين شركتها و موسسات وابسته به آنها با شركتها، بانكها و موسسات صنعتي، توليدي و مالي خارجي مشابه ميباشد.
يكي از عوامل اساسي و ضروري براي حصول به اين نقش، توسعه و گسترش توان، مهارت و تسلط مديران اين شركتهاي ايراني با دو زمينه به هم پيوسته است، يكي قراردادهاي بينالمللي اقتصادي، صنعتي و توليدي و بازرگاني و ديگري اصول و فنون و هنر مذاكرات بينالمللي در جهاني سرشار از رقابت. اين دوره در پاسخ به اين ضرورت طراحي شده است.
هدف دوره
هدف سازمان مديريت صنعتي از ارائه اين دوره، ايجاد نگرشهاي لازم براي حضور در صحنههاي بين المللي، پرورش و آمادهسازي مديران شركتها و موسسات وابسته به آنها و افزايش اطلاعات و توانمندي و بروز رساندن آگاهيهاي آنان در زمينه قراردادهاي بين المللي و اصول وفنون و هنر مذاكره در اين خصوص ميباشد.
محتواي دوره
گروه الف : مباحث عمومي
مدت(ساعت)
1- سمينار آشنايي با دوره Orientation Course
5
2- ديدگاه استراتژيك با رويكرد تعاملات بينالمللي
3- زبان انگليسي بازرگاني و صنعتي
20
4- تشريفات و آداب جلسات مذاكرات بينالمللي
5
5- كارگاههاي همانديشي انتقال تجارب مذاكراتي
20
گروه ب : مباحث هنر و مهارتهاي ارتباطي و مذاكره
مدت(ساعت)
1- كارگاه ارتباطات موثر
5
2- اصول، فنون و هنرمذاكرات بينالمللي اقتصادي و بازرگاني
20
3- شناسائي فرهنگ مذاكراتي ملل مختلف كه بالفعل و يا بالقوه شريك تجاري مهم ايران هستند.
5
گروه ج : مباحث حقوقي
مدت(ساعت)
4- تشريح قانون تشويق و حمايت از سرمايهگذاري خارجي
5
5- چارچوب و اصول قراردادهاي بينالمللي اقتصادي بخش خصوصي و نيمه خصوصي
15
6- نمونه قراردادهاي بينالمللي خريد و فروش و نمايندگي
10
7- مشاركت مدني و مشاركت حقوقي
15
8- حقوق تجارت بينالملل
15
9- آشنايي با مقررات بيمه، حمل ونقل و گمرك و سوآپ
10
گروه د : مباحث اقتصادي ، مالي و بازرگاني
مدت(ساعت)
1- شناخت ساختار اقتصادي ايران/كلان و خرد
10
2- اصول تامين مالي پروژهها (داخلي، خارجي و تركيبي)
4- اعتبارات اسنادي و سند شماره 600 اتاق بازرگاني بينالملل
5
5- مقررات صادرات و صندوق ضمانت صادرات
5
6- آئين نامه مربوط به معاملات بينالمللي ايران/WTO
5
7- بانكداري خارجي و آشنايي با بانك جهاني، صندوق بينالمللي پول و بانك توسعه اسلامي
5
8- بازاريابي و فضاي كسب و كار بينالمللي
5
روش تدريس
دوره با تاكيد بر مفاهيم كاربردي و از طريق كارگاههاي آموزشي ، يادگيري از راه عمل (Action Learning) ، ارائه قضاياي موردي واقعي ، بازديدها ، انتقال تجارب مذاكرات واقعي و ... ارائه خواهد شد.
شرايط شرکتکنندگان داشتن درجه كارشناسي در رشته هاي مرتبط (از موسسات آموزشي معتبر داخلي يا خارجي)
داشتن حداقل سن 30 سال
داشتن تجربه مديريت حداقل به مدت 3 سال
دانستن زبان انگليسي در حد توان خواندن و نوشتن و گفتاري
آمادگي براي صرف وقت كافي براي اين دوره و شركت در كليه جلسات آن
موفقيت در مصاحبه حضوري
گواهينامه
در پايان به شركت كنندگاني كه ساعات غيبت جلسات درس آنها بيش از 25 درصد كل ساعات دوره نباشد، گواهينامه تخصصي پايان دوره به دو زبان فارسي و انگليسي اعطاء خواهدشد.
تشخيص استاد در مورد استفاده از روشهاي ارزيابي ميزان يادگيري دانشجويان و نظر ايشان در مواردي كه آزمون، كارگروهي و يا پروژه را مبناي ارزيابي دوره قرار ميدهند، مرجع اصلي قضاوت در كنار حضور در كلاس خواهد بود.
مدت دوره
200 ساعت / 40 جلسه-دوره به صورت نيم روز در هفته برگزار مي گردد.