امروزه يكي از ضروريات مديريت ارشد هر سازمان، ايجاد برندهاي قدرتمندي است كه ضمن عمل به وعدهها و تعهدات، قدرت و توانمنديهاي خود را در طول زمان ارتقاء دهند. بسياري از سازمانها به اين باور رسيدهاند كه يكي از با ارزشترين داراييهايشان، برندهاي محصولات و خدمات آنهاست. در دنياي پيچيده و پرچالش امروزي ، همه ما - چه به صورت فردي يا به عنوان مديران كسب و كارها - با گزينههاي روز افزون و كاهش زمان براي تصميمگيري و انتخاب مواجه هستيم. بر اين اساس ، توانمندي برندها در سادهسازي تصميمگيري مشتريها، كاهش ريسك و تعريف انتظارات آنها بسيار ارزشمند است.
در سالهاي اخير در ايران، با رقابتيتر شدن كسب و كارها، اهميت مقوله برند و برندسازي براي مديران سازمانها، به شكلي حياتي و فزاينده رو به رشد گزارده است. لذا، نياز به آموزشهاي برند يك اصل اساسي براي مديران سازمانهاي داخل كشور گشته است.
در حال حاضر با توجه به اهميت مبحث برند و ارزيابي عملكرد برند در ايران، هم چنين علاقمندي مديران شركتها به شيوهها و روشهاي ايجاد و پايدارسازي اشتهار تجاري، ارائه اين دوره جهت آشنايي، فرهنگسازي و اجرايي كردن مفاهيم بيان شده در كسب و كار يك نياز ضروري ميباشد.
هدف دوره
آشنايي با مفاهيم برند و اهميت برندسازي
آشنايي با فرايند مديريت استراتژيك برند
آشنايي با مفاهيم ارزش ويژه برند
آشنايي با مدلهاي مطرح ارزيابي ارزش ويژه برند
آشنايي با مدلهاي مطرح و كسب مهارت چگونگي بوميسازي اين مدلها نسبت به كسب و كار در ايران
آشنايي با روشهاي نوين در ارتباطات يكپارچه بازاريابي و برند
محتواي دوره
ردیف
عنوان درس
1
اصول و مباني مديريت بازاريابي
2
مديريت استراتژيك برند
3
روشهاي ارزيابي ارزش ويژه برند
4
حقوق مالكيت معنوي در ثبت علائم تجاري
5
معماري برند
6
ارتباطات يكپارچه بازاريابي و برند و تدوين كمپين (IMBC)
7
E-Branding
8
نقش دپارتمان فروش در برندسازي صنعتي
9
مديريت خلاقيت تكنيكي (TCM)
10
مديريت رضايتمندي مشتريان و روشهاي اندازهگيري رضايت مشتريان
جمع كل ساعات دروس : 140 ساعت آموزشي
ردیف
عنوان سمینار
1
مباني و مدلهاي پردازش و سنجش شخصيت برند
2
مديريت برندهاي مد و پوشاك
3
مديريت برندهاي لوكس
4
مديريت برندهاي خدماتي
جمع كل ساعات سمينارها : 20 ساعت آموزشي
جمع كل ساعات آموزشي : 160ساعت آموزشي
روش تدريس
با توجه به تجربيات و تحصيلات شرکت کنندگان در دوره و نيازهاي آموزشي مشترک آنان، کوشش شده است تا گرايش اصلي دوره بسوي "مباحث کاربردي" باشد و در ضمن "مفاهيم نظري" نيز در حد نياز مطرح گردد. روش تدريس تركيب متنوعي از شيوه هاي ارائه نظير سخنراني، كارگاههاي آموزشي و كار گروهي، موردكاوي (Case Study) ، نمايش فيلم ، بحث و تبادل نظر و كارگاه هاي هم انديشي مي باشد.