شناسايي درست مساله مشتري توسط مشاور و تدوين پروپوزالي كه شفاف و دقيق مساله را تبيين كرده و انتظارات و تعهدات طرفين را روشن نموده باشد، مي تواند كمك ز ا يدي به ضريب موفقيت پروژه هاي
مشاوره نمايد. پايه اعتماد و روابط بين مشاور و مشتري در همين مرحله ايجاد مي شود. نوع روابط بين مشتري و مشاور، بايد ها و نبايدهاي پروژه و نحوه برآورد قيمت پروژه از جمله چالش هاي اساسي در اين مرحله است. هم چنين مفاهيم و تعاريف مر ب تط با پروپوزال، انواع و كاربردهاي هركدام، اجزا و نحوه تدوين آن از سوالات اساسي در اين حوزه مي باشد. اين دوره به اتكاء تجربه بيش از 50 سال فعاليت مشاوره سازمان مديريت صنعتي و توسط مشاوران ارشد اين سازمان در جهت پاسخگويي به اين نيازها طراحي شده است.
با توجه به طراحي محتواي دوره براساس منابع علمي، طراحي محتوا متناسب با شرايط پروژ ههاي دولتي و خصوصي مشاوره در كشور و كمبود برگزاري اثربخش دور ههاي تخصصي تدوين پروپوزال، اين دوره مي تواند كمك شاياني به افراد مرتبط با اين حوزه در كشور نما ید.
هدف دوره
و RFP ،RFQ ،RFI هدف اين دوره آشنا نمودن شركت كنندگان با مفاهيم و واژه هاي مورد استفاده نظير ... و اينكه هر كدام به چه معني است و در كجا كاربرد دارد، مي باشد. تشريح جايگاه پروپوزال در فرايند برگزاري مناقصه و انتخاب مشاور، كاربردهاي پروپوزال، انواع پروپوزا لهاي داخلي، توجيهي، عمومي و ترک تشريفات مناقصه، بخش هاي مختلف پروپوزال از بخش فني تا انساني و سوابق بنگاه مشاوره تا بخش مالي،گا مهاي لازم براي تهي هي پروپوزال، اصول کلي نگارش يک پروپوزال برنده، رو شهاي محاسب هي قيمت پروژه، چ كليست نگارش پروپوزال و ... از جمله ديگر اهد اف دوره مي باشد. هم چنين شركت كنندگان با بررسي تجارب پروپوزا لنويسي براي پروژ ههاي مشاوره در ايران، به بحث و تبادل نظر در رابطه با شرايط بومي كشور پرداخته و به صورت گروهي يك پروپوزال را تهيه و ارائه نموده و از توصيه هاي لازم براي تصحيح و بهبود آن بهره مند مي شوند.
محتواي دوره
• مرور مفاهيم مربوط به پروپوزا لهاي پروژ ههاي مشاوره
واژه شناسي
پروپوزال چيست؟
انواع پروپوزال (از نظر كاربرد)
انواع پروپوزال (از نظر شكلي)
• تدوين پروپوزال
اجزاي پروپوزال
نامه پوششي
بخش فني
بخش نيروي انساني
بخش سوابق بنگاه مشاوره
بخش مالي
پيش از شروع
روابط مشتري خريدار
چه زماني به درخواست مشتري پاسخ بدهيم؟
چه اطلاعاتي براي تهيه پروپوزال مورد نياز است؟
تهيه پروپوزال
گام هاي لازم براي تهي هي پروپوزال
اصول کلي نگارش يک پروپوزال برنده
روش هاي محاسب هي قيمت پروژه
پس از تهيه
بايدها و نبايدهاي پروپوزال
چك ليست نگارش پروپوزال
بررسي تجارب پروپوزا لنويسي براي پروژ ههاي مشاوره در ايران
روش تدريس
روش تدريس به صورت كاملا" كاربردي و مبتني بر موردكاوي بوده و فراگيران در طول دوره مراحل مختلف تدوين يك پروپوزال را عملا" به صورت گروهي انجام داده و توصيه هاي بهبود آن را دريافت مي نمايند.
اساتيد دوره
اساتيد دوره از اعضا هيئت علمي، مشاوران و مديران اجرايي حوزه مشاوره مديريت سازمان مديريت صنعتي مي باشند.
مخاطبين
شركت هاي مشاوره و مشاوران حقيقي حوز هي مديريت و فاوا و تمامي شرك تهاي پروژ ه محور
گواهينامه
درپايان دوره به شرکت کنندگاني که ساعات حضورآنها درجلسات درس بيش از 75 درصد کل ساعات دوره باشد ، گواهينامه تخصصي پايان دوره اعطاء خواهد شد . ارزيابي و قضاوت ميزان يادگيري دانشجويان براساس آزمون طي دوره، کارگروهي و پروژه هايي است که از طرف استادان دوره تعيين م يگردد. گواهينامه به دو زبان فارسي و انگليسي تهيه و ارائه مي شود.
مدت ، محل و شيوه برگزاري دوره
مدت کل دوره 20 ساعت مي باشد . جلسات آموزشي به صورت نيم روز در هفته ( 5 ساعت آموزشي) برگزار مي گردد. در صورت برگزاري دوره به صورت اختصاصي براي سازمانها، محتوا، مدت زمان، محل و نحوه برگزاري براي آن سازمان قابل تغيير و تفاهم است.