خلاصه کتاب: امروزه، پيچيدگي فعاليتهاي سازماني، همراه با شدت روزافزون رقابت در محيط كسبوكار، اهمیت تصميمهاي مديران را دوچندان كرده و مدیران و تصمیمگیرندگان سازمانها بیش از هر زمان دیگر، خود را نیازمند سازوكارها و روشهای کاربردی برای گرفتن تصمیمهاي استراتژیک میبینند. در چنين فضايي، انديشمندان و صاحبنظران مديريت، با معرفي ابزارها و تكنيكهاي مديريتي، به ياري تصميمگيرندگان سازمانها آمدهاند. شرکت معتبر بيِن و شرکا از اوایل دهه 1990 میلادی، پژوهشهايي را برای اندازهگيري ميزان استفاده و سطح عملکرد ابزارهاي مديريتي در دستور کار خود قرار داده است. اين شرکت بينالمللي به منظور تعيين متداولترين و مناسبترین ابزارهاي مديريتي به صورت مستمر مصاحبههايي را با مديران ارشد سازمانهاي معتبر ترتيب داده كه نتیجه این پژوهشها در قالب مجموعه ای راهنما، به نام: ابزارهاي مديريتي منتشر شده است .