خلاصه کتاب: اغلب انسانها، دست کم یکبار، در این رویا افتادهاند که برای خود کسبوکاری به یادماندنی ایجاد کنند. برخی، این وسوسه را فرو مینهند، برخی در این سودا ، به جای سود کلان تجربه بزرگی را نصیب خود میسازند و تنها اندکی از افراد، این رویا را به واقعیت تبدیل می کنند. اگر کارآفرینان، دربرابر خود، تصویر واقعیتری از محیط کسبوکار، از بیمها و امیدهای آن، از چالشها و بایدهای آن داشتند، بدون شک امید بیشتری برای ماندگاری و موفقیت آنان فراهم میشد. این کتاب، نتایج مطالعه بر روی شش شرکت موفق، بخش خصوصی و رفتار مشترک موفقیتساز آنان را، در قالب یک الگو ارائه داده است. این الگو خط راهنمایی برای بهتر اداره کردن کسبوکارهای کوچک و متوسط است و به مدیران و کارآفرینان کمک میکند تا در ایجاد و اداره کسبوکارخود، موفقتر عمل کنند.