خلاصه کتاب: از ديرباز، بشر براي رفع نيازهاي اوليه خود، به سوي تشكيل جوامع كوچك حركت كرده است. در دنياي كسب و كار امروزي نيز انجام كارها توسط گروهي از افراد، با هدفهاي مشترك در قالب گروه يا يك تيم، از رونق بيشتري نسبت به گذشته برخوردار شده است. در ادبيات حوزه مديريت، استفاده از واژگاني مانند: فرهنگ كار تيمي تعلق و هويت تيمي، هدفهاي جمعي و از اين دست، كاربرد بيشتري پيدا كرده است و صاحبنظران امور مديريت منابع انساني، توليد، كيفيت بهرهوري و غيره نيز به گونه روزافزوني بر اهميت كار تيمي تاكيد ميورزند و آنرا در درجههاي بالاتري از كار فردي، قرار ميدهند. كتاب تیم های موفق، مجموعهاي است از بيش از 10 تحقيق و موردكاوي كه در سازمانهاي امروزي صورت گرفته و به زواياي گوناگون كارتيمي، بهرهوري درتيم، عوامل موفقيت و شكست تيمها تعارضهاي درون تيمي و چگونگي مديريت آنها، تقدير از تيمها و انگيزش در تيمهاي مختلف و در نهايت مديريت تيمهاي مجازي میپردازد.