در عرصه نشرکتاب، سازمان مدیریت صنعتی با بیش از 30 سال تلاش حرفهای با هدف ترجمه و تالیف کتب در حوزههای مدیریت، اقتصاد، علوم اجتماعی استراتژی کسب و کار و ... همواره سعی نموده خدمات و گامهای ارزندهای جهت توسعه فرهنگ مدیریت علمی کشور بردارد. این کتابها با هدف توسعه فرهنگ مدیریت و تامین بخشی از نیازهای مطالعاتی اندیشمندان مدیریت، به ویژه درسطوح مشاوران، مدیران، اساتید و دانشجویان، به منظور اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترجمه و تدوین شدهاند.
از آنجایی که یافتههای نوین علمی و مفاهیم جدید مدیریت روز به روز در حال توسعه و تکامل میباشد، کمبود منابع ارزشمند در این حوزه یکی از تنگناهای جدی پیش روی علاقمندان در کشور است. کتابهای منتشر شده توسط سازمان مدیریت صنعتی (با بیش از 120 عنوان و رویکردی کاربردی در عرصههای مختلف صنعت و خدمات) سعی دارد جهت برطرف نمودن این کمبود با در اختیار قراردادن جدیدترین و برجستهترین آثار، دانش روز مدیریت دنیا به مخاطبان منتقل نماید. تجدید چاپ و نایاب شدن بسیاری از این کتب نشان اقبال جامعه فرهیخته ایران از انتشارات سازمان مدیریت صنعتی است و این افتخاری است که خود وظیفه آتی ما را سنگینتر و لذتبخشتر مینماید.