خلاصه کتاب: در اين كتاب كه براي مديران و دانشپژوهان ژرفنگر رشته مديريت نوشتهشده، نويسنده تلاش دارد تا يك تصوير كلي درباره زيربناها نظريهها، الگوها و استراتژيهاي مديريت تحول، ارائه دهد. همچنين كوشش شده است تا در موارد لازم مقايسه كوتاهي نيز ميان روشهاي سنتي و متداول، با شيوههاي در حال تكوين، صورت بگيرد. نويسنده كتاب، همچنين در چند مورد نگاهي به نمونههاي تجربي دارد و در پايان هر يك از دفترهاي چهارگانه (جز دفتر چهارم) يك مطالعه موردي را به بحث ميگذارد. بخشهاي كتاب به گونهاي تنظيم شدهاند كه خواننده، ابتدا با تحولهاي رشته مديريت و كاربرد روندهاي بنيادي آن آشنا ميشود سپس به مقولههاي اساسي، مانند: كاربردهاي شيوه گروهي، نقش فرهنگ سازماني، استراتژيهاي تحول در دو سطح خرد و كلان و سرانجام مقوله رهبري تحول و روندهاي آينده ميپردازد.