خلاصه کتاب: در جهان پرپويشكنوني، مديراني ميتوانند بنگاههاي خود را به موفقيت برسانند كه از قواعد علمي كسب و كار، آگاهي داشته باشند.از سوي ديگر، تجربه نشان داده است كه اين افراد پر مشغله، امكان جذب جزئيات نظري علم اقتصاد را ندارند و ضرورتي هم براي اين كار ديده نميشود. براي تامين اين نياز و پرهيز از مشكل، اين كتاب به فارسي برگردانده شده است، تا يك رشته موضوعهاي اقتصادي را كه مورد نياز بنگاههاي اقتصادي است، به زباني ساده و روان، همراه با نمودارها و حتي تمرينهايي بيان كند. مهمترين حوزههايي كه در اين كتاب به آنها پرداخته شده است عبارتند از: مساله اساسي اقتصادي، يعني: كميابي، انتخاب و تخصيص بازار و برنامهريزي، ساز وكار قيمت، به عنوان پايه نظام بازار آزاد دامنه الگوهاي بنگاه در رقابت كامل، انحصار چندگانه و انحصار طرح پورتر از ساختار، رهبري و عملكرد به عنوان روشي براي تحليل وضعيت كسب و كار يك بنگاه، و بالاخره نگاهي كوتاه به اقتصاد كلان