خلاصه کتاب: بازاریابی مبتنی بر ارزش نوشته: پیتر دویل از معدود کتابهای بازاریابی است که نویسنده آن کوشیده است تا این شاخه از دانش و تخصص را بهرهگیری با، از منطق استدلالی و به کارگیری روشهای استدلالی مدیریت مالی، به رشته تحریر در آورد تا بدینگونه جایگاه رشته بازاریابی را به عنوان یک علم و تخصص متحول و مشخص سازد. از میان کتابهای بازاریابی، کتابهای اندکی توانستهاند ارزیابی و داوری نویسندگان صاحب نامی، مانند فیلیپ کاتلر را اینگونه به خود معطوف کنند که در مورد آن نوشتهاند: کتابی که با هدف ایجاد انقلابی در بازاریابی، نوشته شده است. همینگونه ارزشگذاریها و داوریها است که جایگاه این کتاب را در رشته بازاریابی به خوبی تبیین و تثبیت کرده است. برگردان این کتاب که نخستین چاپ آن در سال 2000 توسط کمپانی جان وایلی و پسران منتشر شده است، نه تنها با هدف اشاعه این رشته تخصصی، بلکه برای آسانتر کردن مطالعه آن برای دانشجویان دورههای کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و مدیریت بازرگانی صورت گرفته است.