خلاصه کتاب: پژوهش در كسب و كار حلقهاي كليدي در برنامهريزي و مديريت كسب و كار است. پژوهش اثر بخش توانمندي مدير را در تصميمگيري آگاهانه و با تسلط كامل ارتقاء ميبخشد. دادهها و اطلاعات مورد نظر در واقعيت كسب و كار پراكنده و پنهان هستند و بايستي اكتشاف استخراج، تحليل و گزارش شوند. با پژوهش، مديريت كسب و كار از حدس و احساس به روش و سيستم تبديل ميشود. مديران معضلات و سوالات خود را در قالب متغيرهاي بيروني و داخلي و روابط آماري و ميداني تعريف نموده و راهبردهاي كليدي را بر اساس پژوهش و تحليل در مدلهاي جامع و عيني مي يابند. در اين نوشتار از كتاب معروف، روشهاي پژوهش در كسب و كار،كوپر و همكاران چاپ نهم اقتباس شده و با حذف مطالب جانبي و موردهاي خارجي، مثالها و توضيحات اضافه براي دانشجويان و مديران ايراني ضميمه شده است. تاكيد و تمايز كتاب برتفهيم مساله و تعريف پژوهش است كه نقش كليدي مديران كسب و كار است. بخشهاي مختلف كتاب به اهميت و نقش پژوهش در كسب وكار، روشهاي متفاوت پژوهش، و روشهاي پايهاي كيفي و كمي اختصاص دارد.