خلاصه کتاب: بازاريابي محصولها و خدمات عامل ماندگاري و بالندگي موسسهها و بنگاههاست و در چرخه توليد تا مصرف، نقطهايكليدي بهشمار ميآيد. حال اگر اين فرايند با پشتوانه تحقيق همراه شود، بدون شك اثربخشي بيشتري خواهد داشت. پژوهشهاي بازاريابي، عامل ارتباط مصرفكننده، مشتري و جامعه است و بر اساس اين پژوهشها ، فرصتها و چالشهاي بازار شناسايي شده، كسب اين اطلاعات در تدوين سياستهاي بازاريابي، تاثير خواهند داشت. این كتاب كه براي تحقق اين نكتهها منتشرشده، ترجمهاي همراه با تصرف و تلخيص از دوكتاب معتبر خارجي است. در فصلهاي نوزدهگانه كتاب تحقيقات بازاريابي، سعي شده است كه اطلاعات كامل و وسيعتر در مورد مفاهيم مرتبط با پژوهشهاي بازاريابي روشها و تكنيكهاي آن، ارائه شود.