خلاصه کتاب: امروزه، كشورهاي جهان در زمينههاي: صنعتي، توليدي و بازرگاني چنان به يكديگر پيوند خوردهاند كه هيچ كشوري نميتواند بيرون از چارچوب شيوههاي مديريت استراتژيك، به رقابت پرداخته، كامياب شود. كاميابي در صحنه بازارهاي جهاني، بيش از هر چيزديگر، نياز به شگردها و نكتهسنجيهايي دارد كه امروزه، روي هم رفته مديريت استراتژيك، خوانده ميشود. در اين كتاب كه از جمله آثار آموزندهاي است كه مديريت استراتژيك را دانشورانه و با زباني ساده بيان ميكند، شيوههاي گوناگون مديريت استراتژيك مورد بررسي قرار گرفته، ديدگاههاي مهمي ارائه شده است. به بيان ديگر: در اين كتاب دو جنبه، پيوسته مورد نظر قرار گرفتهاند: نخست، ديدگاه استراتژي رقابتي كه در اين زمينه نميتوان سهم مايكل پورتر را ناديده گرفت. دوم، بحث استراتژي شركت و استراتژي پيشه است كه هر يك جداگانه مورد بررسي و كنكاش قرار است