تعریف ویژگی ها و قابلیت های عمومی و تخصصی برای موفقیت در یک سازمان یا حرف
يک الگوي شايستگي فهرستي از شايستگيهايي است که از مشاهده عملکرد رضايتبخش يا استثنايي کارکنان براي يک شغل ويژه ، تهيه مي شود .
اين الگو مي تواند شايستگيهايي که کارکنان بايد براي بهبود عملکرد خود در شغل فعلي توسعه دهند و يا براي ارتقا يا انتقال به شغلهاي ديگر آماده شوند را شناسايي کند .این الگو همچنين مي تواند در تجزيه و تحليل شکاف مهارتها، يعني مقايسه بين شايستگيهاي موجود و مورد نياز سازمانها يا افراد ، مفيد باشد .همچنین مدل شایستگی به عنوان ورودی اصلی برای اجرای برنامه های کانون ارزیابی می باشد.
این مدل معمولا شامل 8- 12 شایستگی کلیدی برای دستیابی به عملکرد عالی در یک شغل می باشد. این مدل با مطالعه دقیق شغل و شرایط سازمانی در چارچوب دستیابی به اهداف سازمانی تهیه می گردد.
مرکز ارزیابی و ارتقای شایستگی های مدیران با سابقه ای طولانی در حوزه طراحی و اجرای کانون های ارزیابی و توسعه و همچنین طراحی مدل شایستگی ،آمادگی دارد تجربیات خود را در قالب خدمات مشاوره مدیریت در اختیار سازمان های پیشرو کشور عزیزمان قراردهد .
اهم خدمات مشاوره ای مرکز ارزیابی و ارتقای شایستگی های مدیران در خصوص طراحی مدل شایستگی عبارتند از :
• طراحی و ایجاد بانک شایستگی های مشاغل سازمان
• طراحی مدل شایستگی عمومی سازمان
• طراحی مدل شایستی مشاغل مدیریتی در سازمان
• طراحی مدل شایستگی مشاغل حرفه ای در صنایع خاص
جهت تکمیل فرم درخواست خدمات کانوناینجا را کلیک نمایید