خلاصه کتاب: امروزه، توانايي ابتكار يا نوآوري، يكي از عوامل برتري شركتها در محيط رقابتي، محسوب ميشود. در شرايط پيچيده و متحول كنوني مجموعهاي از مفاهيم و نظريههايي مطرح ميشوند كه هدف از معرفي آنها، درك نوآوري است. اين نگرش، گسترش بيشتري يافته و بيشاز پيش، شناخت و هدايت نوآوري را اجتناب ناپذير ميسازد. بر اساس چنين الزاماتي، اين كتاب به طرح و معرفي مسائل مختلف در حيطه مديريت نوآوري، ازجمله پرداختن به نوآوري، چگونگي اشاعه آن، ايجاد قابليت نوآوري در سازمان و نيز فرايند نوآوري از تصميمگيري تا اجرا، ميپردازد. در اين كتاب، چارچوب مشخص مديريت نوآوري، در چهار بخش محدوده نوآوري، تصميمگيري، اجرا و اشاعه، تبيين شده است