خلاصه کتاب: اين كتاب به موضوعهايي پرداخته كه به طور معمول، كمتر مورد توجه نويسندگان كتابهاي حوزه استراتژي قرار گرفته است. مفاهيم استراتژي، كانون توجه است. توسعه ديدگاههاي مديريتي (به جاي دانشافزايي مديريتي) هدف اصلي قرار ميگيرد و تحليل چرايي شكست استراتژيها (به جاي شرح پيروزيهاي استراتژيك شركتها) مطالعه، بررسي و مفهوميابي ميشود. اين كتاب به جاي الگوريتمهاي برنامهساز، به توصيفهاي ديدگاهساز ميپردازد و ثمره آن بصيرت بيشتر نسبت به موضوعهاي حياتي كسب و كار است. هنگام مطالعه كتاب، خوانندگان پاسخ برخي از پرسشهاي خود را در مورد استراتژي خواهند يافت و در برابر، پرسشهاي جديد و اساسيتري در ذهن آنان شكل خواهد گرفت كه هر دو داراي ارزشاند